Rapport från driftingen

Då har man testat på drifting "på riktigt" tyvärr regn i kvalomgångarna men solen trängde fram lagom till elimineringskörningen även om det aldrig hann bli torrt.
Efter att ha kommit på hur man ska använda handbromsen, halka med mockahandskar mot träratt och hittat balansen runt banan flöt körningen riktigt bra, åkte (gungade) med ett par goodyear eagle F1 185/55 -14 bak för att få lite fäste i vätan. Dom höll dessutom hela tävlingen.
Blev en 5e plats utan att ha gjort några egentliga misstag (snurrning, plocka koner etc) och då är då jag nöjd

Att man dessutom körde dom 14 milen till lycksele, tävlade och sen körde dom 14 milen hem igen utan att göra annat än att tanka å kolla oljan kan man verkligen inte klaga på!

Det blev både filmat och fotat, tyvärr så verkar dockningsstationen till filmkameran ligga kvar i lule så filmerna får vänta nån månad











Ett album med mycket bilder hittar ni här, galleri från hela motorveckan men klicka bara in på drifting och kolla runt.
http://motorveckan2010.toribass.se/#62.0

Tävlingscomeback i ny gren

Suget efter biltävling är rätt stort men utan riktig tävlingsbil är utbudet smalt.
Ska prova köra driftingtävlingen i lycksele tisdagen den 27/7 med första start kl 18.00
Ska bli spännande att få dra på sig hjälmen igen och testa en ny gren och se om man har någon möjlighet att hävda sig.

Bilen jag ska köra är min vardagsbil, en opel kadett city -76 med en helt original volvo turbomotor i på ca 180hk.
Lite små justeringar under helgen så den går in under drifting modified reglementet och kan få sin vagnbok.
Ett genrep med lite träning och testande på söndag den 25 i fällfors ska även hinnas med.

   

Återkommer med racerapport och bilder efter tävlingen!

RSS 2.0