FM Älvsbyn 8/8

Riktig svensk sommarvärme bjöds det på i älvsbyn och att det skulle bli svettigt i bilarna var en självklarhet.
Nytt alternativspår för året, betydligt enklare sträckning än det gamla men smalt och löst underlag kunde ställa till det ändå.

I första heatet gjorde jag en bra start och var 2a ut ur startkurvan, tog alternativet på andra varvet och kunde åka i mål på en 1a tid i omgången vilket också stod sig hela dagen och 3 poäng att lägga till samlingen.

Omgång 2 och även nu en bra start, stöter ihop lite med harila i första kurvan och märkar ganska fort att bilen tappar kraft så bryter på andra varvet. Visar sig sen vara slangen mellan LMM och spjället som sluppit, enkelt fixat och redo för sista och avgörande omgången.

Heat 3: Missar lite och är 4a i starten, åker upp mig genom fältet och vinner heatet med en 2a tid i omgången och klar för A-final.

A-final: När 30sek skylten passerar och det är dags att varva upp för start vill bilen bara gå på 3 cylindrar, självklart sist i starten då och i dammålnet i startkurvan åker jag in i löfroth som fått sig en tryckare från annat håll. Hamnar i sandfållan på innerplan men tar mig lös och ligger på en 4e plats, känner direkt att bilen styr dåligt för att sen börja stiga i temp och till slut bara gå på 2-3 cylindrar sista biten mot mål och slutar 5a efter att ha blivit passerad på målrakan. Orsaken till problemen var startsmällen som gjort en spricka i kylaren samt tryckt bak fläkten så den nötte sönder tändkablarna.

Summering: Bra start på dagen och alltid lika kul att få köra på favoritbanan i älvsbyn, tyvärr så studsade bollen inte min väg denna tävling heller men vi tog nya tag och siktade på revansch dagen efter i NBD-cupen.

    

/Mattias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0