Fm Piteå 21/7

Lite stressigt med jobb, mek och tävlingar men ska försöka få upp lite texter, bilder och filmer nu.

Var riktigt laddad inför Piteås FM tävling, viktiga poäng att plocka samt att prognosen förutspådde regn.

Kvalheaten: Riktigt halkigt på den blöta banan i omgång 1 och 2.
Gjorde riktigt bra starter i regnet i omgång 1 och 2. snabbast i första omgången och 5:e respektive 4:e tid i omgång 2 och 3sen och klar för A-final

A-finalen: Gjorde en hyffsad start ocj kunde tränga mig fram till en 3e plats enfter 2 kurvor bakom löfroth och strömberg. Gick upp i ledningen när båda tog alternativet på första och andra varvet, försökte bara behålla lugnet och åka fort. Tog alternativet på 4e varvet när jag kände mig osäker med varvräkningen men i utgången fanns ingen 3e växel, fick bli 2an hela målrakan så löfroth passerade. La i 4:an på rakan efter för att lugna motorn lite men då gick det inte lägga ur den så blev omkörd av hela fältet och slutade 5:a.

Summering: gjorde riktigt bra starter på den blöta banan men allt eftersom det torkade upp blev det mer normalt och man fick finna sig i att vara lite efter. Körningen på banan funkade kanon, Pite-banan är dessutom riktigt kul att köra. Även bilen kändes bra och felet med växellådan visade sig vara en skiftgaffel som gått av. Blir Dock lite tungt att köra ikapp poängen jag tappat mot strömberg och löfroth nu men älvsbyn är en baana som passar både bil och chaufför så det ser vi fram emot.

/Mattias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0