Race-rapport SM klutmark

Efter ett lite beslutsångest av att stå över så bestämde jag mig på torsdag kväll för att åka inbjudningsklassen under SM i klutmark. Ett bra tillfälle att prova lite andra fjädrar inför FM i Piteå.

Heat 1: Gör en gasnka bra start och är fyra ut ur första svängen, tar alternativet direkt och kan avancera upp till en 2:a plats bakom löfroth med en 2:a tid i omgången.

heat 2: Gör även nu en ganska bra start, är 3:a på första varvet och väljer även nu alternativet på första varvet men fastnar lite bakom  kumlin i ett varv men har lite mer tur på sista varvet då löfroth och boström kör ihop lite i utgången på altervativet och lämnar en lucka på innern som jag tar till vara på och vinner heatet med en 3:e tid i omgången.

Heat 3: Aningen sämre start nu och är 4a ut på första varvet , sparar alternativet till sista varvet och sluter 2:a i heatet med en 3:e tid i omgången.

A-final: Väljer spår 5 och gör en godkänd start och landar på en 4e plats efter 2:a kurvan. tar alternativet på andra varvet och hamnar då bakom löfroth som jag fick jaga resten av finalen men löfroth körde smart och det fanns helt enkelt inte möjlighet att göra en schysst omkörning. En bronspeng är inte fel men silvret hade smakat bättre. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0